grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

02 mars 2007

Lykkeønskninger

Den 14.januar var Bjørg og eg sammen for første gong i Flekkefjord bedehus. Mange strålte opp då dei såg oss, dei kjente oss begge og ønska oss til lykke med å ha funne kvarandre. Slik har det fortsatt, både på bedehuset og Bjørgs arbeidsplass. På Randaberg er eg kjend av mange, og svært mange har etter kvart hørt at eg har funne ein kjærest til å dele livet med. Men nesten ingen av vennene har gratulert meg. Jo, noen har gjort det: På onsdag var eg hos fastlegen min for å få helseattest som ein 70-åring må ha ved siden av førerkortet. Han uttrykte stor glede og ønska meg lykke til da han fekk høre om Bjørg. Det samme gjorde soknepresten som eg traff på gata i går. Eg hadde skreve til han om at eg ikkje kunne fortsette med andakter på Sykeheimen og Ryggjatun på grunn av flytting frå bygda. – Skal du flytte til Flekkefjord? Er det der du egentlig kommer frå? Spurte han. – Det er der mi framtidige kone bur, svara eg. På samme måte som legen, visste også han om den mangeårige sorgprosessen eg alt hadde gjennomgått sammen med Gunvor, og han uttrykte glede over nyheten han fekk høyra. Å oppleva slikt i kvardagen gjorde godt for meg!

2 Comments:

  • Kjære far.
    Du skriver: "På Randaberg er eg kjend av mange, og svært mange har etter kvart hørt at eg har funne ein kjærest til å dele livet med. Men nesten ingen av vennene har gratulert meg." og jeg aner en undertone av sårhet. Det er som du spør deg HVORFOR? Ikke alle følger med på denne bloggen din selv om mange er innom i disse dager.
    I Flekkefjord har du vært sammen med Bjørg, og dere begge sammen med misjonsvenner og ellers offentlig. De har heller ikke det nære minnet av mor, som sikkert de fleste på Randaberg har. Det var ikke bare Tobias på Randaberg, men Gunvor og Tobias! Da tar det tid å venne seg til Tobias og Bjørg. Det forstår vi alle. Men gir du vennene på Randaberg og ellers litt tid, så vil lykkeønskningene komme derfra og. Det tror jeg ganske sikkert.
    Det er med rette du har vært litt tilbakeholden på Randaberg med offentliggjøring av forholdet du og Bjørg har. Det er ikke minst vi sønner glad for. Men når folk slipper å forholde seg til bare rykter, så sitter sikkert gratulasjonene litt løsere. TILLYKKE MED 'VISING' AV BJØRG PÅ RANDABERG!

    By Blogger Kristen, at 03 mars, 2007 12:14  

  • Gratulerer med bryllupet! :-)

    By Anonymous Anonym, at 19 april, 2007 12:57  

Legg inn en kommentar

<< Home