grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

13 mai 2010

“Fengslet i fjellheimen”

I et års tid har jeg holdt på å skrive om livet og medmenneskene til Gunhild Ousdalfengslet_omslag_web1 Salmelid (1857-1951), min fars stemor og mormor til Olav Liland som nå er eier av huset “Der heima” som vår bestefar reiste i Salmeli i 1908. Forlaget Commentum i Sandnes var svært nøye med ordbruk og faktiske opplysninger, og det ble korrekturlesing flere ganger. Så, endelig i går kom den første ferdige boka i mine hender. Ei gild oppleving!  Forlaget har laget til ei svært fin bok til kr. 248. Nå blir det etter hvert bokmelding i lokalaviser og salgsdag på bokhandelen Horjen i Flekkefjord lørdag 29.mai, der jeg skal være med og signere bøker. Jeg er nesten litt nervøs bare ved å tenke på det. Det er blitt sagt at å utgi ei bok er det nærmeste en mann kommer følelsen av å sette et barn til verden, en god del overdrivelse – men likevel …

1 Comments:

  • Gratulerer så mye med denne utgivelsen! Det blir spennende å lese. Du har alltid hatt skrivelyst og skrevet mye. Sikkert godt å få ut en bok som dette igjen på et forlag , det er noen år siden sist. GRATULERER, far!

    By Blogger Unknown, at 13 mai, 2010 10:55  

Legg inn en kommentar

<< Home