grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

16 juli 2007

Den gåtefulle Gud


"Me finner ikkje ut av kva slags bitt eller stikk du har fått i leggen, ser berre det vonde resultatet. Men nå vil antibiotikakuren ta knekken på det, så du kan skrives ut i morgen," sa dr. Galdal ved sykehuset i Flekkefjord til meg søndag. Bjørg hadde då fått meg både til legevakta, fastlegen og nå til sist til sykehuset lørdags morgen, for foten blei bare verre etter kvart. Korkje legeprat eller bønner hadde hjelpt, såg det ut til. Men etter noen dager begynte den blodrøde flekken å bli borte, og me kunne slappe av. - Gud kan også vera gåtefull, me skjønner slett ikkje alltid hans gjerninger og føring med oss. Me ville så gjerne funne ei forklaring, ei meining. Eg har nettopp lest ei bok som fortsetter å tale til meg, Ann Tatlock: "Så jeg ikke går meg vill", ei dramatisk bok om å forstå Gud når sykldom og konsentrasjonsleir og død heimsøker folk. Mange hendinger vil forbli gåter inntil den dagen kjem da der ikkje er gåter igjen. Me ville ha løyst livsgåtene, dersom me hadde vore Gud ... Nå har me nok med å stole på han som kjenner også våre smerter, og er her med oss i dei.

6 Comments:

  • Hei:) Jeg har hatt akkurat det samme som du hadde på bildet der..klipte plen i fjor sommer..det rant grønt ut å var forferdelig vondt..klødde også:/ hovent som en balong

    By Anonymous Anonym, at 12 mars, 2008 11:27  

  • utslettet ser da ut om flåttbitt

    By Anonymous Anonym, at 06 oktober, 2008 22:20  

  • Ser ut som flekkfluebitt ... Jeg blir i alle fall sånn når den har bitt meg.

    - bobleputer.blogspot.com

    By Anonymous Anonym, at 13 mai, 2009 14:34  

  • Et klassisk flåttbitt og slettes ingen GUD.....hva tenker folk med??

    By Anonymous Anonym, at 02 juli, 2009 10:04  

  • Det er et flottbitt og du bør oppsøke lege, da infeksjonen som kan følge med et slikt bitt kan føre til varige lammelser.
    Lykke til.

    By Anonymous Anonym, at 02 august, 2009 17:01  

  • Helt enig med de som sier det er flåttbitt,, en nabo av meg (11år) ble bitt av an flått og måtte bli innlagt på haukeland sykehus pga. det. Flåttbitt kan være farlige greier.

    By Anonymous Anonym, at 24 september, 2009 08:47  

Legg inn en kommentar

<< Home