grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

15 februar 2016

Morsdag søndag 14/2-16

Gunvor 1932-2006
"Kan en kvinne glemme sitt diende barn, en omsorgsfull mor det barnet hun bar? Selv om de skulle glemme, skal ikke jeg glemme deg. Se, jeg har tegnet deg i mine hender, dine murer er alltid foran meg. - For så sier Herren: Som en mor trøster barnet sitt, slik vil jeg trøste dere." (Jesaja 49:14-16, 66:13) Me takker Gud for mor (mødrene våre), og for at Han har like stor, faktisk enda større, omsorg for oss i dag. Så ønsker eg alt godt for mine kjære svigerdøtre på morsdagen og valentinsdagen på søndag. Måtte Herrens velsigning kvile over dere alle, og vera med dere når sorg og sjukdom rammer familiene - me kommer ikkje utenom dette i denne verden me lever i nå. Måtte alle barna/ungdommene vokse opp og lære Gud å kjenne, den samme Gud som førte deira farmor gjennom både gleder og sorger og tunge stunder, heilt fram til heimen i himmelen. Klem frå far/svigerfar.