grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

30 desember 2018

Årsskiftet 2018/2019

Tankene går når me avslutter eit år og begynner på eit nytt. Romerne hadde guden Janus, med to ansikt, han såg  både tilbake og fram på samme tid. Januar måned er oppkalt etter han. Eg skriv nå søndag 30/12, ein stille og fin dag i Flekkefjord. Me var i Metodistkirken i formiddag og hørte Arne Birkedal sin gode preken ut frå Jes. 41:10 "Frykt ikke, for jeg er med deg, vær ikke redd for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg, og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd!". Når framtida truer med uvisshet og uløyste problem, og engstelse som alderen fører med seg, då er det godt å vite at Herren er med! Helsesjekkene mine, og daglige tabletter, har halde både kreften og andre ubehagelige ting i sjakk. Brest i ankelen tok seks veker med gips og fleire måneders forsiktig turgåing før den vart lekt. Og som alltid var det kona mi,
Bjørg, som gav meg ekstra omsorg med rullestol og dei rette formaningane. Ho er for meg ei svært kjærlig  livsledsager, omtenksom, raus, arbeidsom, påpasselig. Generalforsamlinga for NLM i juni var svært bra. Men samhaldet på Bedehuset, og innføring av søndags formiddagsmøter med nattverd, har ikkje fått den oppslutninga me hadde vona. Det er nemlig noen som ikkje liker forandring. Og unge familier med barn dukker sjelden eller aldri opp. Så hadde eg skrive eit par gode fortellinger som eg tenkte hadde noe å gje folk, men har ikkje fått noe forlag til å ta dei. Det er vel fordi dei ikkje held mål språklig, og fordi "kristne bøker selger dårlig". Eg er styreleder i Misjonssambandets misjonslag her i byen, og føler sterkt på at eg kjem til kort - men me har ingen til å ta over.
Då Josva fekk kallet til å ta over ledelsen etter den 120-årige kjempen Moses, fekk han også Herrens løfte med på veien videre gjennom Ørkenen og inn i eit nytt land: "Vær frimodig og sterk. Herren selv skal gå foran deg. Han skal være med deg. Han svikter deg ikke, og forlater deg ikke. Vær ikke redd og midt ikke motet!"(5. Mosebok 31:7-8).
Eg skriver regelmessige andakter i avisen Agder, og har andakter på Sunde aldersheim og Tjørsvåg sykeheim, og seier ja til alle spørsmål om å preike både her på bedehuset og i bygdene omkring. Eg gler meg over oppdrag, og prøver så godt eg kan å utføra dei. Me har ingen vansker med å få tida til å gå når me ønsker å slappe av litt: Bjørg strikker, eg skriver og leser. Nett nå held eg på med ei svært interessant bok om "Mrs Lewis", som eg fekk til jul.

Me hadde to vennepar til kveldsmat og prat både torsdag og fredag, det var svært gildt. I morgen, på nyttårskvelden, har me bedt 6 gjester på kveldsmat og kanskje litt "årskavalkade".

 Det vart fire enker som kom til oss nyttårskvelden, eit ektepar måtte nemlig melde avbud pga sjukdom. Me hørte Kongens tale, fekk god mat og prat, og var i seng kl. 01 nyttårsdagen 2019. Regn og sterk vind ute, godt og varmt inne! Me er egentlig forsiktig med å planlegge for det nye året, men har tenkt litt likevel: Eg har bestilt kurs i "hørselmestring" på HLF Briskeby, tre dager både i februar, april og juni. Så har me tenkt oss til Nordkapp med Gann i juli, og bestilt billett dit. Hadde også hatt svært lyst til å besøke bror min, Tønnes, i Florida, til hans 80-årsdag 1.desember. Om Gud vil la oss beholde nok helse til det ...