grápson ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον

23 august 2009

FOT-tur til Knaben og Kvinagruver


Dette var ein uventa tur, gledelig og god. Bjørg skulle ha søndagsvakt, og hadde sett i avisen at F.O.T. arrangerte tur til heia omkring Knaben Gruver, til dei nedlagde gruvene Knaben I og Kvina. Eg fall for fristelsen. Søndags morgen kjørte ho meg til rutebilstasjonen der flokken samlast - nesten 30 i tallet. Eg fekk sitte på med ein privatbil. Frå kl. 11.30 brukte me nesten 2 timer til den gamle Knaben I - grua (molybdengrue i åra 1905-38) og etter ein matpause gjekk me videre i fint turvær: uten regn og sol, til Kvina-gruva (i virksomhet 1905-16 og 1951-55). Eit personlig minne: Far var med og satte opp brakkene der då drifta skulle starte opp igjen i 1951, og eg fekk sommerjobb der då, som kjøkkengutt - det året eg "las for presten" og skulle begynne på Liknes realskole om høsten. Opplevelsene på turen: Store fjellvidder med snauberg og småvatn, ruiner av massive maskinfundament, og koselig småprat med tidligere ukjente medvandrarar. Eg var heime att i Flekkefjord kl. 19, turen hadde tatt 9 timer. Nå smakte Bjørgs lasange svært godt og føttene skreik etter å få lov til å innta horisontalen.