Frå ein samtale om å forstå Bibelen når den taler om kvinner i menighet og om menneskenes urhistorie.
På ein fin vinterdag i adventstida fekk eg besøk av ein god venn og
medarbeider frå vårt felles bedehus. Han kom med ein bukett tulipaner og
eg diska opp med eplekake og kaffe. Vi vart sitjande i samtale i to og
ein halv time. Han hadde vansker med noe av vår praktiske
tilrettelegging av vår felles tru. Det gjaldt "tenestedelinga" som vert
praktisert av NLM og ImF, og bokstavelig tolking av bibelfortellinger
som ikkje kan foreinast med naturkunnskapen vi har i dag.
Ei sak er vi samde om: Full tillit til Bibelen som Guds Ord, det skal
ikkje bortforklarast eller omtolkast. Samtalen vår gjaldt den praktiske
forståelse av Ordet i dag.
Vi har laga ordet "tenestedeling" for å tilpasse oss det Paulus skriv
om at "ei kvinne skal ikkje undervise eller bestemme over mannen"(1. Tim
2:14) og "ho skal tie og ikkje tale når menigheten samlest" (1.Kor
14:34). Dette vert forstått slik i NLM og ImF, og også i andre organisasjoner
og kyrkjer, at ei kvinne skal ikkje ha noen eldstefunksjon, eller vera
forsamlingsleder eller forsamlingslærer. Desse oppgavene er også alltid
tillagt menn i dei apostoliske menighetene. Forøvrig kan ei kvinne
forkynne og vitne og drive anna virke i forsamlinga, slik også Det nye
testamentet beskriver.
I samtalen vår vart vi stort sett einige om at å drive med sjelesorg og
diakonalt arbeid var ei sak for både menn og kvinner i forsamlinga, men
å definere lærestykker og administrere sakramentene, var mannens
oppgave dersom han var valgt til det av forsamlinga. I samband med
etablering av ei bedehusforsamling er det bibelsk og naturleg at denne
får eit styre av både menn og kvinner, og eit eldsteråd.
Korleis
skal vi forstå fortellingene i menneskenes urhistorie (Gen 1-8) om
skapelsen og dei første menneskene i lys av vår kunnskap i dag om
naturhistorie og menneskenes utvikling? Dette er ei sak som eg satte
pris på å samtale om, og som eg har grunna mykje på sjøl. Vi var samde
om at å halde fram bibelfortellinganes bokstavelige ordlyd, og ein
skapelse på 6 dager for 6-7000 år siden, ville ikkje vere rett i forhold
til vår kunnskap i dag, og overfor dagens skoleelever.
Urhistorien er blitt gjenfortalt frå generasjon til generasjon og til
sist skreve ned med det ordforråd og bildebruk som dei gamle hebreerne
hadde å uttrykke seg med. Gud sjøl brukte det språket dei forsto,
naturligvis, og det samme gjorde Jesus nokre tusenår seinare. Også vi
bruker vårt dagligdagse bildespråk når vi seier at "sola gjekk ned",
"himmelen er blå og skyfri", og "det er nymåne i kveld". Vi veit at det
har vore ei utvikling i naturlivet, også urhistorien taler om det med
sine bilder om ei skaperveke der alt levande og synleg er inkludert. Det
vert understreka at det var Herren som stod bak det heile, uten å
utbrodere alle detaljene om korleis han gjorde det. Vi seier med rette
at kvart menneske - på samme måte som alle andre livsformer - er ein del
av Guds skaperverk, men vi veit også at vi er eit resultat av våre
forfedres samleier. Dei menneskeliknande skapninger som vandra omkring
for 10000 år siden, har vi bare funne beinrester og grottemalerier
etter. Men vi trur at på ein bestemt dag såg Skaperen at ein skapning
hadde utvikla seg slik at han kunne ta kontakt med denne på eit språk
skapningen forstod. Denne skapningen kalte han "Adam", som betyr
menneske på hebraisk. All skapning som Gud har skapt, er komme frå jord
og blir til jord att. Men bare mennesket av alle Guds
skapninger er seg bevisst at han blir til støv når han døyr, og
bevisst om at han har kontakt med ein Herre - kva han enn måtte kalle han i dei ulike religionene omkring i verden - som er både hans dommer og
hans frelser.
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home